OZON TEDAVİSİ

Ozon üç oksijen atomundan oluşan bir moleküldür.(O3). Medikal ozon daima saf ozon ve saf oksijenin karışımı şeklinde kullanılır. Ozon, jeneratörü sayesinde üretilir, özel sarf malzemeleri kullanılarak hastaya uygulanır. Tedavi uygulanacak hasta bu konuda deneyimli hekim tarafından muayene edilerek değerlendirilir. Ozon tedavisi genellikle haftada 2-3 olmak üzere 10-12 seanstan oluşur, kurallara uygun olarak uygulandığı takdirde tamamen güvenli, pratik, etkili ve ucuzdur. Tedavi  başarısı  uygulanan  duruma, hastalığın  ve  hastanın  genel  sağlık durumuna bağlı olduğu gibi uygulanan yönteme, konsantrasyona ve sıklığına bağlıdır.

ÖZELLİKLERİ

Tıbbi ozonun bakteri, mantar öldürücü ve virüslerin çoğalmasını durdurucu özellikleri olduğu bilinmektedir. Enfekte yaraların temizlenmesinde, bakteri ve viral kaynaklı hastalıklarda yaygın olarak kullanılmaktadır. Dolaşımı uyarıcı etkisi dolaşım bozukluklarında kullanılmasını sağlar. Düşük konsantrasyonda uygulandığında organizmanın kendi direncini harekete geçirir; ozon bağışıklık sistemini yeniden aktive eder. Kanın dokulara oksijen ulaştırabilme kapasitesini artırır. Tıbbi ozon uygulaması vücudun kendi antioksidan sistemini aktive eder.

HANGİ HASTALIKLARDA UYGULANMALI

1.Dolaşım bozuklukları, Diyabetik açık yara

2.Enfekte olmuş iyileşmeyen açık yaralar

3.Ağrı tedavisi, bel fıtığı, boyun fıtığı

4.Eklem hastalıkları ve romatizmal durumlar, artroz ( kireçlenme )

5.Geriatri ( yaşlılık )

6.Çeşitli kanser türlerinde kemoterapi ve radyoterapinin yan etkilerini azaltmaya yönelik

7.Alerji ve astımlı hastaların tedavisinde

8.Nörolojik rahatsızlıklar

9.Anti-aging

10.Kronik cilt rahatsızlıkları, mantar enfeksiyonları

HANGİ HASTALARDA UYGULANMAZ

1.Favizm (alyuvarlarda bir enzim eksikliği ile seyreden g6fdh enzim eksikliğinde)

2.Aşırı alkol alanlarda

3.Hipertroidi. (troid bezi aşırı çalışanlarda)

4.İleri derecede kansızlık ve kanla ilgili hastalıklarda (hemofili,kanama pıhtılaşma hastalıkları)

5.Kronik ve tekrarlayıcı pankreas bezi hastalıklarında (pankreatit)

6.Yeni gelişmiş kalp infarktüsü ve kanamanın aktif olarak devam ettiği beyin felci gibi hastalıklarda.

7.Ozona karşı allerjisi ve intoleransı olan hastalıklarda (çok nadir görülen bir durum olup daha ziyade kokuya olan tahammülsüzlüklerde oluşabilir.)