Botox

“Clostridium botulinum” isimli bakteriden elde edilen tıbbi bir proteindir. Bu protein, aslında çok uzun zamandır göz ve nörolojik hastalıklarının tedavisinde kullanılmaktadır. Kırışıklıkları gidermek amacıyla ise 10 yıldır güvenli ve başarılı bir şekilde kozmetikte kullanıma girmiştir.

Botoks; orta ve derin kırışıklıkları gidermede cerrahi olmayan, kozmetik bir ürün olarak kabul edilmektedi

Nörolojide spastik kas problemlerinin giderilmesinde ve şaşılık gibi göz hastalıklarının tedavilerinde yıllardır uygulanmaktadır.

Kozmetik dermatolojide ise özellikle cilt kırışıklıklarının azaltılması ve bazı kişilerde daha sık olarak görülebilen aşırı terlemelerin (Hiperhidrosis) giderilmesi amaçları ile kullanılmaktadır.

Dinamik çizgiler, yüz ifade çizgileridir; mimik hareketleri sırasında (kaş çatma, konuşma, gülme…) cilt altındaki küçük kasların kasılmalarıyla oluşur. Bu kasların kasılması zamanla cilde yerleşerek kalıcı çizgi ve kırışıklıkları oluşturur.

Botox, enjeksiyon yapılan bölgede sinirlerdeki geçişi bloke edip “kas kasılmasını engelleyerek” buradaki derinin gerginliğini sağlar

Bu çizgiler erken dönemde botox tedavisiyle düzeltilebilir. Zamanla çizgiler derinleşir tek başına botoks tedavisi yeterli düzelmeyi sağlayamaz başka ek tedaviler uygulanır.(lazer, peeling, dolgu maddesi enjeksiyonu…)

18-65 yaş arası herkese uygulanabilir. Özellikle yüz ve boyundaki kırışıklıkların tedavisinde kullanılır. Gebe ve emzirenlerde ise uygulanması önerilmez.

Botoks tedavisi yaptırmayı düşünüyorsanız bu tedaviyle ilgili beklentilerinizi ve endişelerinizi doktorunuzla paylaşmalısınız. Doktorunuz bu tedaviyle alacağınız sonuçları sizinle paylaşacak böylece tedavinin başarısı sağlanacaktır. Her hastanın tedavisi kendi kas yapısına ve cilt özelliklerine göre planlanır.

İşlem öncesinde lokal anestezik bir krem sürülebilir.

Kişinin kas yapısı göz önüne alınarak belirlenen kırışıklık noktalarına çok ince uçlu iğnelerle küçük dozlarda enjeksiyon yapılır.

Tedavi genelde 10-15 dakika sürer ve uygulama sırasında minimal rahatsızlık hissedilir.

İlaç, yalnızca enjekte edilen bölgede etkilidir genel dolaşıma karışmaz.

Uygulamadan sonra iki hafta içinde beklenilen etki başlar.

Alındaki yatay çizgiler, İki kaş arasındaki çizgiler ,Göz çevresi çizgileri, Ağız çevresindeki çizgiler, Boyun çizgileri BOTOX  ile tedavi olabilir.