Akupunktur latince iki kelimeden (acus=iğne ve puncture=batırma) oluşur.

Akupunktur uygulaması akupunktur noktalarına akupunktur iğnelerinin batırılmasıyla, bu iğnelere elektriksel uyarı verilmesiyle veya lazer uygulanılarak yapılan tedavi metodudur..

Uzakdoğu menşeli bir tedavi sanatıdır. Son yıllarda yapılan bilimsel araştırmalar, akupunktur tedavisinin ilmi temelleri olduğunu ve hormon hastalıklarından, immün sistem hastalıklarına kadar hemen her hastalığın tedavisinde başarılı olduğunu göstermiştir.

Akupunktur noktaları, vücut üzerinde diğer noktalardan farklı özelliklere sahiptir. Bu özellikler sıcaklık, yapısal ve elektriksel bakımdan  diğer yerlerden farklıdır. Akupunktur noktalarının uyarılmasıyla plazmada ve merkezi sinir sisteminde düzeyi yükselen beta endorfin, enkefalin ve seretonin gibi sinir iletici maddeler salınarak tedavi edici etkiyi oluşturur. Akupunktur iğnesinin, noktaya girmesiyle meydana gelen mikrotravmaya vücut tamir et emri verir. Vücut bir yandan mikrotravmayı, diğer yandan problemli kısımları tamir eder.

Akupunktur tedavi metodu, fibromyozit, osteoartrit, trigeminal nevralji, operasyon sonrası ağrı, baş ağrısı, anksiyete, panik atak, depresyon, stres kontrolü, sigara ve alkol bağımlılığı, obezitede uygulanmaktadır.

Akupunkturun bilimsel temelleri

Akupunkturun bilimsel olduğu şu teorilerle açıklanmaya çalışılmaktadır.

Yin-Yang teorisi: Çinlilerin ortaya attıkları bu teori, vücudun bütün fonksiyonlarında görülür. Açlık-tokluk, asit-baz dengesi, sempatikotoni-parasempatikotoni vb.

Yansıyan ağrı: İç organlardaki boşlukların ağrılarının deriye yansıması (mesela, kalp ağrısının sırta ve kola vurması gibi), derideki özel noktalarda (akupunktur noktaları) ağrı yaparak (yani iğne batırarak) iç organların görevlerini etkilemek mümkün olabilir.

Elektronik akupunktur

İğneli akupunktur tedavisinin temel prensiblerinden hareketle elektronik akupunktur yapılmıştır.

Akupunkturun vücuda yaptığı etkiler: İnsan vücudunda kendi kendini tedavi etme hassası mevcuttur; fakat vücut çeşitli tesirler sebebi ile kendini tedavide aciz kalır. Bu durumda, muhtelif tedavi usulleri ile vücuda yardımcı olunur.

Akupunktur da bir tedavi usulü olup, vücuda yardımcı olduğu hususlar şunlardır:

1.    Çevresel ve merkezi sinir sistemini ve buna bağlı olan kas sistemini elektronik şoklarla uyararak sinirlere ve kaslara aktivite ve canlılık kazandırır.

2. Beyin ile kas ve organlar arasındaki irtibatı sağlayan sinir sistemindeki uyuşukluğu ve rahatsızlığı tedavi ederek organların normal çalışmasını sağlar.

3. Organların hücrelerindeki enerji dengesini düzenleyerek organın normal çalışmasını sağlar.

4. Vibrasyon tesiri ile kasılmış kasları gevşeterek, sıkışmış olan sinir ve damarları rahatlatır.

5. motor sinir sistemine tatbik edildiğinde kaslarda meydana gelen kasılmalarla genişlemiş olan damarların hareketini hızlandırır.

6. Sinir sistemi yardımı ile adalenin kasılıp gevşemesi, damarlar üzerine tesir yapar ve kan dolaşımı düzenlenmiş olur.

7. Akupunktur noktaları, aynı zamanda vücudun tamir ve bakım servisi durumunda olan ve endorfin, enkafalin, histamin gibi maddeleri üreten merkezlerin bulunduğu bölgeler olduğu için, bu noktaların elektronik şoklarla uyarılması ilgili merkezlerin üretimini hızlandırır ve vücudun kendi kendini tedavisi kolaylaşır.

8. Vücut, ağrı kesici maddeleri kendisi üreterek kendi kendisinin ağrısını kesme imkanına sahip olduğu için, elektronik şoklar, ağrıyan bölgede bu üretimi artırarak ağrının kısa zamanda kesilmesini sağlar.

9. Ağrı kesici ilaçlar gibi vücudun her yerini uyuşturmaz. Sadece ağrıyan bölgenin ağrısını keser.

Obezitede akupunktur

Vücutta yağ oranının artışı, enerji alınması ve harcanması arasındaki dengesizlikten kaynaklanır. Şişmanlıkda tedavinin genel prensibi kilo kaybının sağlanması ve kilo kaybından sonra vücut ağırlığının korunmasıyla ilgili tedbirin alınmasıdır. Tedavide önce vücut ağırlığının %10 u  azaltılmaya çalışılır. Diyet ve  fiziksel aktivite düzenlenmesiyle  Kilo kaybı sağlanır.  Özellikle vücut ve kulak akupunktur uygulamaları  ile az bir besin alınmasıyla tokluk hissi oluşur. Bununla beraber metabolizma ve barsak hareketlerinin düzenlenmesi, yağların yıkılması, psikolojik durum değişmesiyle yemek yemede artışın engellenmesi gibi etkiler ortaya çıkar.

Akupunktur uygulamasıyla, beyin hipotalamustaki iştah merkezini baskılayarak, az bir besin alınmasıyla tokluk hissi meydana gelir. Ayrıca akupunktur uygulaması metabolik faaliyetlerin düzenlenmesinde rol oynamaktadır. Bu uygulamayla plazmada ve merkezi sinir sisteminde düzeyi yükselen beta endorfin ,yağların parçalanmasını sağlar. Kabızlık gibi sindirim problemleride sık olduğu için, akupunkturla barsak hareketleri düzenlenemek bu açıdan önemlidir. Bu uygulama psikolojik durum değişmesinde özellikle aksiyete, panik atak ve depresyon tedavisinde etkilidir. Psikolojik durum değişmesine bağlı kontrolsüz yemek yeme isteği azalmaktadır.

Tedavi sonrası korunma

Tedavi kadar önemlidir. Bunun için tedaviye başlarken sağlıklı beslenme eğitimi vermek lazım. Bu eğitimle anlatılan beslenme tarzını yaşam şekli haline getirmek önemlidir.  Ancak bu şekilde verilen kilo geri alınmaz.

Yapılan çalışmalarda şişmanlıkta akupunktur tedavisi tek başına veya diyet ve egzersiz tedavisiyle bilikte kullanılınca etkili bir tedavi metodu olduğu görülmüştür.

KOZMETİK AKUPUNKTUR

Kozmetik akupunktur, daha sağlıklı olmak kaygısını taşıyan kişilerin sağlıklarının yüzlerine yansımasını, daha genç ve daha sağlıklı görünmelerini sağlayan yüz estetiği ve anti-aging tedavisidir. Amaç cildin kendini onarması ve yenilemesini sağlamak, elastin ve kollojen salgısını arttırarak güçlendirmek ve böylece hafif çizgilerin giderilebilmesini ve derin çizgilerin bir miktar hafifleyebilmesini ve en önemlisi de kişinin kendisini daha zinde ve sağlıklı hissetmesini sağlamaktır. Tedavi 5 hafta haftada 2 kez, ardından 2 ay ayda bir kez uygulanmaktadır. Gelinen sağlık noktasının idamesi için en az her 4-6 ayda bir, haftada 2 uygulama gerekmektedir. 12 seanslık temel tedavi asla aksatılmadan uygulanmak zorundadır.

Standart bir gelişim elde etmek için kişinin sigara içmemeyi, yeterli su tüketmeyi, cildini nemlendirmeyi, güneş koruyucu kullanmayı ve kendilerine önerilecek doğal anti-aging katkıların her birini sağlıklı bir alışkanlık olarak benimsemeleri gerekmektedir.

Sigara içen ve ciltlerini güneşin zararlı etkilerinden korumak için güneş koruyucu kullanmayacak olan ve beklentileri yüz mimiklerini kaybettirecek ölçüde ciltlerinin gerginleşmesi veya ciltlerinin yarı yaşlarındaki kızlarının cildi gibi görünmesi olan kişiler tedaviye alınmamaktadır.

Kozmetik Akupunktur sağlıklı yan etkilere sahip bir anti-aging tedavisidir. Anti-aging tedavisi kişinin yaşlılık belirtilerini yavaşlatmak ve sağlıklarını daha iyi korumaktır. Bu nedenle de harabiyetin oluşup derinleşmesini beklemeden 30’lu-40’lı yaşlarda önlem almaya başlamak önerilmektedir.

Yaş ilerledikçe geri döndürülebilecek harabiyetin gittikçe azalması nedeniyle başarı şansı azalmaktadır. Alınan olumlu sonuç genel akupunktur tedavilerimizde olduğu gibi bazen tedavinin ardından çok kısa bir sürede dramatik olarak, bazen yavaş yavaş, bazen tedavinin bitiminde olmaktadır. Bazen ise, kişinin kendini daha zinde ve sağlıklı hissetmesi gerçekleşmesine rağmen, tedavisi planlanan hastalık için genel akupunktur tedavisinde ortalama %20-30, kozmetik akupunkturda %10 civarında kişiyi ve doktoru memnun edecek gelişme olamayabilmektedir.

Kozmetik Akupunktur asla aksatılmaması gereken bir tedavidir.

12 seans tedavi (5 hafta haftada 2 seans, ardından 2 ay ayda 1 seans; toplam 3 ay) Kontrol tedavisi ( en az 4-6 ayda bir, bir haftada 2 seans)